İçeriğe geç

Bürokratik Ne Anlama Gelir

Bürokratik ne demek?

Bürokrasi kelimesinin birçok anlamı vardır. Bürokrasi kimileri tarafından kamu yönetiminin eşanlamlısı olarak, kimileri tarafından ideal bir işletme yönetimi biçimi olarak, kimileri tarafından ise verimsizlik, görevlerin yavaş yürütülmesi, kurallara uyma, bürokrasi ve sorumluluktan kaçınma olarak kullanılır.

Bürokratik anlayış nedir?

Bürokrasiye ilişkin yaygın anlayış Weber’in tanımına dayanmaktadır. Weber’e göre bürokrasi, işbölümü, otorite hiyerarşisi, yazılı kurallar, yazışma ve faaliyetlerin dosyalanması, kişiliksizlik, disiplinli yapı ve resmi pozisyonlardan oluşan bir örgütlenme biçimidir.

Bürokrat diye kime denir?

Bürokratlar modern toplumda çeşitli roller üstlenir, hükümette idari, işlevsel ve yönetici pozisyonları işgal eder. Posta hizmetleri, eğitim ve sağlık hizmetleri ve çeşitli düzenleyici kurumlar gibi merkezi hükümet kurumları için belirlenen politikaların günlük uygulanmasından sorumludurlar.

Bürokratik işlem ne demek?

Devlet kurumlarında resmi işlerin evrak işleriyle tamamlanması ve prosedürlerin uzaması.

Bürokratik durum ne demek?

Bürokrasi, bir toplumda aşağıdan yukarıya doğru örgütlenmiş ve yukarıya doğru daralan bir yapıdır. Kişisel olmayan genel kurallara ve çalışma prensiplerine göre işleyen bir dizi sistem ve kuraldır. Resmi olarak amacı idari işlevleri yerine getirmek olsa da, pratikte bazen yorumlar nedeniyle resmi olmayan etkilere maruz kalabilir.

Bürokratik düşünce nedir?

“Bürokrasi”, “büro” (hükümet daireleri, hükümet işlerinin yürütüldüğü ofisler) ve “cratie” (egemenlik ve “güç”) kelimelerinden oluşan bir terimdir. En genel tanımıyla, hükümet kurumlarının egemenliğini ve gücünü ifade eder1.

Bürokratik toplum ne demek?

Genel kurallara ve ilkelere göre çalışan ve aşağıdan yukarıya doğru daralan bir toplum yapısı içinde örgütlenmiş atanmış görevlilerden oluşan bir gruptur. Ayrıca, devlet yönetiminde bir işi yürütmek için uyulması gereken izinleri, onayları, imzaları ve kuralları da listeler.

Bürokratik tutum ne demek?

Bürokrasi, sözlükte “devlet işlerinin yürütülmesinde yazışmalara ve kırtasiyeciliğe aşırı önem verilmesi” şeklinde tanımlanmaktadır (Ataman, 2001: 92). Bürokrasi, devletin bütün alanlarını etkileyen ve devletin yurttaş gözünde somutlaşmasını sağlayan bir olgudur.

Bürokratik sorun nedir?

Bürokrasi, örgütlerin olumsuzluğunu ve resmi otoritenin kötüye kullanılmasını tanımlamak için kullanılan, yönetimde sorumluluktan kaçınma, yetki devretme konusunda isteksizlik, otoriteye aşırı bağlılık gibi olumsuz davranış ve süreçleri ifade etmek için kullanılan olumsuz bir kavramdır (Akçakaya, …

Bürokrat hastalığı nedir?

Türkçede terim “bürokrasi hastalığı” anlamına gelir. Sorumluluktan kaçan, yavaş çalışan, beceriksiz, keyfi kararlar alan, idari yollarla baskı uygulayan, verimsiz, kötü liderlik eden, aşırı normatif, aşırı yetkiye sahip olan ve yetkiyi devretmekten çekinen kişiler için kullanılır.

Bürokrat ne demek TDK?

TDK sözlüğünde “bürokrat”ın anlamı şöyledir: isim. Devlet kurumlarında çalışan üst düzey yönetici. sıfat, mecaz. Devlet işlerini yürütürken evrak işleri sunarak işlemleri zorlaştıran kişi; kırtasiyeci, formalist.

İdeal tip bürokrasi nedir?

Max Weber, bürokrasinin teorik analizini “ideal tip” adı altında sunmuştur. İdeal tip, herhangi bir değer yargısından bağımsız bürokratik bir yapıyı temsil eder.

Bürokratik yaklaşım ilkeleri nelerdir?

Weber’in bürokrasiye yaklaşımını yönetim ve organizasyonla ilişkili olarak ele alırsak, bunu şu başlıklar altında özetleyebiliriz: Hiyerarşik yapı ve komuta zinciri. Kurallar ve düzenlemeler. İşbölümü ve uzmanlaşma. Yöneticilerin astlarıyla ilişkileri kişisel olmaktan çok profesyoneldir. Daha fazla makale…•24 Eylül 2014

Bürokratik denetim ne demek?

Bürokratik yönetim biçiminde denetimin amacı özetle; kamu yönetiminin işleyişindeki aksaklıkları tespit etmek, aksaklıkları ortaya çıkarmak, aksaklık ve eksikliklerden sorumlu olduğu düşünülen personel hakkında soruşturma başlatmak ve bazı durumlarda sorumluları cezalandırmaktır.

Bürokratik örgüt nedir?

Max Weber’e göre, bürokratik bir yapı, günlük dilde kullandığımız, işi geciktirmek, işi sürüncemede bırakmak anlamına gelen “bugün git, yarın geri gel” mottosuna göre, verimlilik açısından ideal bir örgütsel yapıdır. Weber, bürokrasiyi örgüt perspektifinden görüyordu ve yönetimin bir ofis veya otorite tarafından yürütüldüğüne inanıyordu.

Bürokratik yönetim ne demek?

Bürokrasi, bir yönetim ve örgütlenme biçimidir; bürokrasinin gerçek anlamı; işbölümünü, uzmanlaşmayı, örgütlenmeyi, hiyerarşik yapıyı, kurallara uymayı ve geniş grupların bir planlama çerçevesinde disiplinli liderliğini gerektiren bir toplumsal örgütlenmedir.

Bürokratik tutum ne demek?

Türkiye’de bürokrasi denildiğinde, hükümet işlerinin gereksiz yere uzun formalitelerle yürütülmesi akla gelir ve bu tutuma “bürokrasi” denir. Devletlerin yürütmenin sorumluluğuna büyük önem vermesi ve işlerin ihmal edilmesini ve gecikmesini önlemek için yeterli önlemleri almaması, kamu görevlilerini halkın gözünde yıpratmıştır.

Bürokratik toplum ne demek?

Genel kurallara ve ilkelere göre çalışan ve aşağıdan yukarıya doğru daralan bir toplum yapısı içinde örgütlenmiş atanmış görevlilerden oluşan bir gruptur. Ayrıca, devlet yönetiminde bir işi yürütmek için uyulması gereken izinleri, onayları, imzaları ve kuralları da listeler.

Bürokratik sorun nedir?

Bürokrasi, örgütlerin olumsuzluğunu ve resmi otoritenin kötüye kullanılmasını tanımlamak için kullanılan, yönetimde sorumluluktan kaçınma, yetki devretme konusunda isteksizlik, otoriteye aşırı bağlılık gibi olumsuz davranış ve süreçleri ifade etmek için kullanılan olumsuz bir kavramdır (Akçakaya, …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort