Merhaba! Boubyan sayfasının bu haftaki konusu “Aida operası hangi dilde”. Umarız faydalı bulursunuz! Aida operası hangi dilde? Tek bir cevap mı, yoksa çok katmanlı bir mesele mi? “Aida operası hangi dilde?” sorusunu ilk duyduğumda aklıma sadece kısa bir cevap gelmişti: İtalyanca. Ama Konya’da yaşarken, mühendislik kafamla sosyal bilimlere meraklı tarafım aynı anda devreye girince işin aslının o kadar da düz olmadığını fark ettim. Bir yandan teknik olarak net bir gerçek var, diğer yandan bu eserin tarihsel ve kültürel katmanları var. İçimdeki mühendis “veri net, cevap İtalyanca” diyor. İçimdeki insan tarafı ise “ama bu eser Mısır’da geçiyor, neden İtalyanca?” diye sorguluyor.…
Yorum Bırak